gadżety

Technologia w rękach kobiet

Zamiłowanie do technologicznych nowinek mężczyźni mają we krwi. Wszelkiego rodzaju innowacyjne gadżety, jak inteligentne zegarki, bezprzewodowe ładowarki, tablety i gogle VR z wielkim upodobaniem trafiają w serca męskiej części odbiorców. Jak wskazuje Wakacyjny Trendomierz marki Huawei, mężczyźni, kupując tego typu akcesoria kierują się właśnie… sercem. Ale w tym starciu racjonalnego myślenia bezwzględnie wygrywa płeć piękna.

zdjecie_mapa

Korzystając z głową

Jeśli twój partner namiętnie wyjaśnia ci wszystkie niezbędne i najważniejsze funkcje twojego smartfona, podejdź do jego rad z dystansem. Jeśli jednak z uporem maniaka nasz technologiczny geniusz będzie próbował przekonać cię do swoich racji, mamy dla niego parę ciekawych faktów. Dzięki Wakacyjnemu Trendomierzowi Huawei przeanalizował wzorce użytkowania smartfonów mieszkańców Europy Środkowej, Wschodniej i Skandynawii. Badania te jasno przedstawiają, iż prym w obsłudze smartfonów wiodą właśnie kobiety, korzystając z nich w sposób bardziej przemyślany i wykorzystując więcej możliwości swoich telefonów. Za tymi wnioskami stoją konkretne liczby. Tak więc kobiety, w większej mierze wykorzystują swoje smartfony do zaawansowanych operacji. Prostym przykładem jest tutaj np. rezerwacja podróży (34 do 25%) czy korzystanie z aplikacji turystycznych (26 do 20%). Częściej też korzystają z nawigacji GPS czy map (67 do 61%), a także skanują kodu QR czy płatności elektroniczne (16 vs 13%).

zdjecie_mapa_2

Rozum i serce

Choć to kobiety mają przewagę w „mądrym” korzystaniu z technologii, to mężczyźni są bardziej przywiązani i oddani swoim mobilnym gadżetom. I choć zapewne otwarcie deklarują inne poglądy, to w przeprowadzonych badaniach sprawa wygląda bardzo przejrzyście – 26% panów nie wyobraża sobie wypoczynku bez smartfona, a u płci żeńskiej jest to 20%.  – Nasze dane pokazują, że nawyki użytkowania smartfonów są bardzo różne i nie zawsze racjonalne. Smartfon jest obecnie urządzeniem, które dużo o nas mówi i ujawnia wiele interesujących informacji, takich, jak chociażby bardziej kreatywne wykorzystywanie smartfonów przez kobiety – komentuje Dariusz Marnic, szef marketingu Consumer BG Huawei Polska.

Zdjęcia: materiały prasowe

Podobne wpisy